سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مددکارنیوز

نظریه یادگیری اجتماعی در مددکاری اجتماعی

نظریه یادگیری اجتماعی در مددکاری اجتماعی

کاربرد نظریه یادگیری اجتماعی برای مددکاران اجتماعی شاغل در این حرفه
کاری از پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز

شخصیت ما ممکن است ظرفیت ما را برای یادگیری اجتماعی تشویق یا محدود کند.

یک فرد خجالتی یا فردی که ویژگی های درون گرا دارد ممکن است فرصت های کمتری برای یادگیری اجتماعی نسبت به فردی که برون گرا است و اغلب به دنبال موقعیت های اجتماعی است، تجربه کند.

علاوه بر این، شخصیت را می توان از طریق محیط و یادگیری اجتماعی شکل داد. کوران، هیل، مادیگان و استورنیز (2020) کمال گرایی را در نوجوانان مطالعه کردند و دریافتند که یادگیری اجتماعی و جامعه پذیری والدین، وقوع این صفت بالقوه مضر را پیش بینی می کند.

با یادگیری اجتماعی، کودکان همچنین مهارت‌های تحصیلی، ورزشی و هنری را در جامعه، گروه‌های جنسیتی، گروه‌های همسالان و خانواده‌هایشان کسب می‌کنند (نقشه مجوز کار اجتماعی، 2021).

نظریه یادگیری اجتماعی در مددکاری اجتماعی

کاربرد نظریه یادگیری اجتماعی در مددکاری اجتماعی

نظریه یادگیری اجتماعی در مددکاری اجتماعی: اساس نظریه یادگیری اجتماعی این است که افراد از طریق مشاهده یاد می گیرند. این دانش جدید می تواند شامل رفتارهای مثبت و منفی باشد.

برای شاغلین مددکاری اجتماعی، این نظریه می تواند در مورد مسائل رفتاری یا تعارض اعمال شود.

نظریه یادگیری اجتماعی را می توان هم برای یادگیری و هم برای حذف رفتارهای خاص مورد استفاده قرار داد.

فرض کنید یک والدین بدسرپرست فرزندی را بزرگ می کنند. کودک ممکن است وقتی بزرگتر می شود در خانه خود به خشونت فیزیکی متوسل شود.

علاوه بر این، نظریه یادگیری اجتماعی می تواند سایر رفتارهای انحرافی را توضیح دهد. به عنوان مثال، عادت مصرف مواد مخدر را می توان منطقی کرد و به تقلید از عادات دوستان، تحت تأثیر قرار گرفتن از دیگران یا محاصره شدن توسط افراد «اشتباه» نسبت داد (Kolodziej، 2015).

نظریه یادگیری اجتماعی در مددکاری اجتماعی

نظریه یادگیری اجتماعی در مددکاری اجتماعی